Data publikacji: 25.08.2025
Otwarcie salonu kosmetycznego to marzenie wielu osób działających w branży beauty, ale również duże wyzwanie finansowe i organizacyjne. Na przykładzie trzeciego już salonu „Kopalnia Urody” powstałego na Śląsku, właściciel przygotował dokładne zestawienie kosztów, które mogą być pomocne dla osób planujących podobną inwestycję.
Marzenia się spełniają – nawet takie, które zrodziły się po raz trzeci. Na Śląsku, w klasycznej kamienicy, właściciel salonów „Kopalnia Urody” postawił sobie ambitne zadanie: otworzyć kolejny salon stylizacji rzęs i paznokci w miesiąc. I udało się. Za ile? Oto szczera relacja, która może zainspirować każdego, kto planuje wejście w branżę beauty.
Lokalizacja: Śląsk, kamienica
Powierzchnia: 75 mkw.
Ilość pomieszczeń: 5
Stanowiska:
Czas realizacji: 1 miesiąc (z tygodniową przerwą)
1. Umowa najmu i kaucja
2. Prace budowlane i remontowe

Otwarcie trzeciego salonu stylizacji paznokci i rzęs Kopalnia Urody na Śląsku/fot. Kopalnia Urody
4. Meble

Stanowiska do pedicure – nowy salon stylizacji paznokci i rzęs Kopalnia Urody/fot. Kopalnia Urody
5. Sprzęt i wyposażenie stanowisk
Pedicure
Manicure:
Rzęsy i brwi:
6. Wyposażenie socjalne
7. Narzędzia
8. Wyposażenie techniczne
9. Dekoracje
10. Środki czystości i dezynfekcja – 756 zł
11. Dodatkowe koszty
Źródło danych: Kopalnia Urody – właściciel salonów kosmetycznych

Czas: Otwarcie salonu w miesiąc jest możliwe, ale wymaga ogromnego zaangażowania i samodzielnej pracy.
Oszczędności: Właściciel sam wykonał większość prac budowlanych i wykorzystał trochę sprzętu, który posiadał już z wcześniejszych salonów.
Największe koszty: Meble na wymiar i wyposażenie stanowisk
Koszty dodatkowe: Należy pamiętać o wydatkach „niewidocznych” – od środków czystości, po paliwo, gdy jeździ się po jedną zapomnianą śrubkę do Castoramy.
Marketing: Koszty reklamy to jeden z większych wydatków na starcie, ale kluczowy dla pozyskania pierwszych klientek.
– Kosztów produktów potrzebnych do wykonywania stylizacji nie jestem w stanie wyliczyć, ponieważ to już nasz trzeci salon, część produktów mieliśmy, część produktów przerzuciliśmy z innych punktów, jakąś część mamy też ze współprac, gratisów czy programów ambasadorskich
– podsumowuje właściciel salonu, Mariusz Ośliźniok.
– Pamiętajcie też, że 95 proc. narzędzi potrzebnych do prac budowlanych miałem swoich – kosztów tu więc nie było, oraz wszystkie prace wykonaliśmy samodzielnie
– mówi.
Czy można otworzyć salon w miesiąc – można. Czy warto? Wszystko zależy od tego czy lubicie sporty ekstremalne, ja lubię takie wyzwania
– śmieje się właściciel.
Mam nadzieję, że komuś tym zestawieniem pomogę podjąć decyzję
– dodaje.
Stała stawka i niska prowizja Wyjątkowe warunki wynegocjowane dla branży Beauty – niedostępne poza Beauty Razem.
Otwarcie profesjonalnego salonu stylizacji rzęs i paznokci o powierzchni 75 mkw. to inwestycja rzędu ok. 76 tys. zł. Kwota ta może się różnić w zależności od standardu wykończenia, prac wykonywanych samodzielnie i zlecanych, liczby stanowisk oraz tego, czy część sprzętu i mebli, materiałów do pracy uda się pozyskać wcześniej lub w ramach współpracy z markami kosmetycznymi. Przykład Kopalni Urody pokazuje jednak, że z odpowiednią organizacją, determinacją i zapleczem można stworzyć nowy punkt w zaledwie miesiąc.
Firma Kopalnia Urody działa na Śląsku. Prowadzi centrum szkoleniowe oraz salony kosmetyczne w Bytomiu i Rudzie Śląskiej.
Według danych firmy analitycznej Dun & Bradstreet na koniec 2024 r. w Polsce działo ponad ponad 132 tys. salonów kosmetycznych, fryzjerskich i stylizacji paznokci oraz około 10 tys. gabinetów SPA i odnowy biologicznej. W ciągu roku rynek wzrósł o 8 proc. Przybyło 14,7 tys. nowych salonów, w tym samym czasie z rejestrów działalności wykreślonych zostało ponad 5 tys. firm beauty. Rynek powiększył się więc o około 10 tys. nowych podmiotów netto. Najwięcej przybywa nowych działalności związanych ze stylizacją paznokci oraz rzęs i brwi.
Porównaj systemy rezerwacji Wybierz najlepszy system i zyskaj coś ekstra 
od Beauty Razem.
TAGI
Przeczytaj także