Branża Beauty wspiera Branżę Wedding, Solaria, Masaże i zagrożone branże. Na spotkaniu z Ministerstwem Rozwoju i premierem Gowinem padły konstruktywne propozycje. Branża wskazuje dalsze spadki po wprowadzeniu żółtych stref. Wyjątki potwierdzają regułę. Decyzje rządu mają być podjęte na dniach.
Jak wynika z badań przeprowadzonych przez Beauty Razem / Beauty Research na wysokich próbach statystycznych, w Branża Beauty przeżywa spadki – pomimo rygorystycznych środków bezpieczeństwa. Spadki są ściśle związane z kondycją przede wszystkim Branży Wedding, dlatego oba środowiska doszły do porozumienia i mówią jednym głosem, proponując konstruktywne rozwiązania. Głównymi przyczynami rzadszych wizyt w Beauty są problemy w innych branżach (np. odwołane wesela), ale też objęcie kwarantanną, czy ogólny niepokój.
Pytanie: Jaka część Klientów Beauty zapisana na przyszły tydzień (12-18.10.2020) nie odwołała wizyty po ogłoszeniu przez Premiera „żółtych stref” dnia 9.10.2020 r.?
Średnia ważona spadków deklarowanych wynosi 5,86%, a poziom utrzymania Klienta Beauty był na poziomie 94,14%. Jednak po tygodniu, problem okazał się większy.
Wnioski: ok. 6% Klientów Beauty przestraszyło się nowych stref, odwołało wizytę pomimo bardzo rygorystycznego reżimy bezpieczeństwa.
Zgłaszanie anulacji wizyt poważnie nas zaniepokoiło. Podkreślamy, że Beauty stosuje szczególny rygor bezpieczeństwa. Nie przenosi też cen dodatkowych środków na Klientów, średni wzrost cen zabiegów czy strzyżenia to tylko 1,80 zł. Podkreślamy, że salony Beauty to jedne z najbezpieczniejszych miejsc, a specjaliści są szczególnie odpowiedzialni za zdrowie Klientów. Do salonów kosmetycznych czy fryzjerskich można przychodzić, ale już do solarium czy na masaż nie. Nie rozumiemy rygoru zwłaszcza w solariach i masażach. – Michał Łenczyński, Beauty Razem
Źródło: Beauty Razem / Beauty Research. Badanie przeprowadzone w dniach: 11-12.10.2020 na próbie statystycznej 1927 przedsiębiorców i specjalistów Beauty z grupy wsparcia Beauty Razem.
Jaka część spodziewanych Klientów Beauty przyszła w tygodniu 12-18.10.2020?
Średnia ważona spadków realnych wyniosła 15,59%, a poziom utrzymania Klienta Beauty był na poziomie 84,40%. Spadek okazał się o 10% wyższy niż oczekiwany.
Potrzebne są konkretne rozwiązania pomocowe dedykowane Beauty, Wedding branży Masażu i Solaryjnej. Szczególnie dotknięte są wizażystki, całkowicie uzależnione od ślubów i eventów, ale problem dotyka też fotografów, filmowców i całą branżę ślubną i eventową. Te rozwiązania zostały przekazane wspólnym głosem, bo uważamy że to WIN-WIN. Budżet nie poniesie kosztów utrzymania osób bezrobotnych, a pomoc teraz, będzie kosztować po prostu mniej niż straty w przyszłości. – Michał Łenczyński, Beauty Razem
Wnioski: ok. 6% Klientów Beauty przestraszyło się nowych stref, odwołało wizytę pomimo bardzo rygorystycznego reżimy bezpieczeństwa.
Źródło: Beauty Razem / Beauty Research. Badanie przeprowadzone w dniach: 11-12.10.2020 na próbie statystycznej 1927 przedsiębiorców i specjalistów Beauty z grupy wsparcia Beauty Razem.
Trudności w jakich branża są ściśle powiązane z trudnościami w Beauty?
Wnioski: Branża Beauty jest ściśle powiązana ze ślubną. Spadki w Wedding bezpośrednio przekładają się w Wedding; Beauty Razem mówi wspólnym głosem z Wedding, ale podkreśla też potrzebę odmrożenia solariów, masaży i rozważenie odmrożenia branży poprawy kondycji fizycznej.
Źródło: Beauty Razem / Beauty Research. Badanie przeprowadzone w dniach: 11-12.10.2020 na próbie statystycznej 1220 przedsiębiorców i specjalistów Beauty z grupy wsparcia Beauty Razem.
Z inicjatywy Beauty Razem, Branża Beauty zorganizowała akcję wsparcia #PomocnaDlonDlaMakeup – “Beauty wspiera Wedding&Makeup” polecająca na łączeniu w pary wizażystki z salonami, by wspólnie się uzupełniały, proponując usługi swoim Klientkom. Akcja rozpoczęta 16 października połączyła już ponad 300 przedsiębiorców.
Wzajemna pomoc jest konieczna w trudnym czasie. Wedding i Beauty mówi jednym głosem. Mamy wspólne postulaty, wspólne rozwiązania i zostały one dzisiaj przedstawione w trakcie spotkania z premierem Gowinem – Michał Łenczyński, Beauty Razem
Proponuje także salonom skorzystanie w okresie lockdown branży ślubnej współpracę i korzystanie z usług fotografów weselnych (zdjęcia salonów) i filmowców (filmy promocyjne salonów), aby wesprzeć ich w trudniejszym czasie.
Kontakt: michal@asp.edu.pl, www.beautyrazem.pl
Przeczytaj także
Od początku 2025 roku polska branża beauty żyje tematem BDO – zniesienia limitów w ewidencji odpadów niebezpiecznych, popularnie określanym jako „Afera BDO 2025”. Wiele salonów obawia się obowiązków rejestracji w Bazie Danych Odpadowych (BDO), grożących kar finansowych i lawiną dodatkowej biurokracji. Wiele salonów, musi się zarejestrować.
Od pandemii, coraz mniej salonów beauty pracuje w Sylwestra. W tym roku w branży nastąpił przełom, a klienci – chętniej cieszą się pięknymi fryzurami, paznokciami i makijażami.
Salony kosmetyczne, fryzjerskie, SPA, gabinety masażu czy barebershopy często korzystają z muzyki, aby zbudować odpowiedni klimat dla swoich klientów. Dobrze dobrana muzyka relaksuje, poprawia nastrój i wprowadza w atmosferę luksusu. Jednak czy muzyka w salonie może być odtwarzana legalnie i etycznie? To pytanie nurtuje wielu właścicieli salonów.
Wybierz swoją kartę członkowską, oszczędzaj i zarabiaj więcej. Mamy wszystko czego potrzebujesz w swoim biznesie beauty!