Polska jest jednym z czołowych producentów produktów do paznokci. Co trzeci lakier hybrydowy na świecie jest produkowany w Polsce. Produkty potrzebne do wykonywania zabiegów upiększających paznokcie odpowiadają aż za 5,4% sprzedanych w kraju kosmetyków, a rodzime stylistki są w jednymi z najbardziej docenianych na świecie. Czy to znaczy, że profesjonaliści i klientki wiedzą już wszystko o kosmetykach do paznokci?
Produkty światłoutwardzalne do paznokci są obecne na polskim rynku już od kilku dekad i wciąż zyskują nowe fanki. Przez ten czas profesjonaliści i klienci przetestowali tysiące lakierów hybrydowych, żeli, akrylożeli i produktów do wykonywania zdobień. Następstwem rosnącej popularności tej kategorii produktów były liczniejsze przypadki działań niepożądanych, takich jak podrażnienia i alergie kontaktowe – i u osób, którym stylizacja jest wykonywana, i osób ją wykonujących.
Obowiązkiem i intencją producentów jest jednak, by kosmetyki były bezpieczne i stosowane w sposób minimalizujący ryzyko powstawania podrażnień i alergii. Dlatego pod przewodnictwem branżowej organizacji producentów kosmetyków, czyli Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego, 6 firm: 4mass S.A., Cosmo Group Sp. z o.o., Grupa Beautica Sylwia Pfajfer, Indigo Nails Sp. z o.o., Nesperta Lab Sp. z o.o. i Silcare Sp. z o.o. Sp. k. przygotowało darmowy ebook „Bezpieczne stosowanie światłoutwardzalnych i akrylowych produktów do paznokci”, który od 10 lipca br. mogą pobierać styliści i użytkownicy lakierów hybrydowych, żeli i in. produktów.
W zamyśle autorów ebook to minikompendium najbardziej aktualnej wiedzy. Zawiera on najnowsze informacje i złote standardy w stylizacji paznokci, konsultowane z ekspertami i szkoleniowcami. Obejmuje kompletne zasady prawidłowej aplikacji i usuwania produktów, dobór i higienę wykorzystywanych narzędzi i sprzętu oraz informacje na temat środków ochrony osobistej oraz lamp.
Osoby pracujące w charakterze stylisty paznokci będą mogły sobie także odświeżyć wiedzę nt. kategorii i charakterystyki poszczególnych produktów, oznakowania produktów światłoutwardzalnych i akrylowych, postępowania w przypadku działań niepożądanych czy przeciwwskazań do wykonania zabiegu. Całość opracowana jest w sposób zrozumiały i dla profesjonalistki, mającej na co dzień kontakt z produktami do stylizacji, i osoby samodzielnie dbającej o estetykę swoich paznokci.
Publikacja jest bezpłatna dla wszystkich zainteresowanych – można ją pobrać w aplikacji mobilnej Kosmopedia lub na stronie www.kosmopedia.org. Na Instagramie Kosmopedii dostępny będzie także cykl postów z kluczowymi informacjami i grafikami pochodzącymi z ebooka.
***
Kosmopedia to pierwsze w Polsce, najobszerniejsze kompendium wiedzy o składnikach kosmetyków i innych tematach związanych z produktami kosmetycznymi. Projekt został uruchomiony w 2010 r. z inicjatywy Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego, jako drugi tego typu portal w Europie (po brytyjskiej stronie The Facts about). W 2021 r. portal przeszedł gruntowną przebudowę z serwisu branżowego w konsumencki, a w 2022 r. to rok premiery aplikacji Kosmopedia – rozszerzenia portalu w przestrzeni mobilnej.
Portal Kosmopedia został przygotowany w oparciu o wiedzę naukową i współpracę firm z branży kosmetycznej w Polsce i Europie. Znajdują się w nim opisy kilku tysięcy substancji, ich funkcji w produktach kosmetycznych, właściwości oraz działania na skórę i organizm człowieka. Serwis podzielony jest na 7 sekcji tematycznych, wśród których są kluczowe dla konsumenta: Bezpieczeństwo, Środowisko (Przygotowywane z Organizacja Odzysku Opakowań Rekopol), Fakty i Mity oraz O tym się mówi, zawierające bieżące, budzące emocje mediów i konsumentów tematy.
Aplikacja z kolei daje dostęp do informacji o prawie 30 000 składnikach kosmetycznych, opracowanych w sposób zrozumiały dla użytkownika: zwyczajowe nazwy substancji, ich pochodzenie i funkcje, jakie mogą pełnić w produktach. Użytkownicy mogą zobaczyć także, jakie pochodzenie składników – naturalne czy syntetyczne. Apka daje konsumentom zarówno możliwość sprawdzenia produktu przy sklepowej półce, jak i przeszukania bazy pod kątem konkretnego składnika czy sprawdzenia składu skopiowanego np. ze strony producenta. Pozwala na tworzenie własnych list składników czy alertów dotyczących np. alergii. Aplikacja pozwala na łatwe przekierowanie do najbardziej aktualnych artykułów ze świata kosmetyków, zamieszczonych na portalu Kosmopedia.org.
Projekt jest odpowiedzią na problemy m.in. z:
Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego, jako jedyna organizacja w Polsce, reprezentuje i wspiera cele strategiczne przedsiębiorców wyłącznie branży kosmetycznej. Od 22 lat jest aktywnym głosem sektora w procesie stanowienia prawa. Skutecznie współpracuje na co dzień z instytucjami administracji polskiej i europejskiej, a razem z firmami członkowskimi wypracowuje i wdraża rozwiązania, które prowadzą do rozwoju rynku kosmetycznego w Polsce, który dziś jest 5. w Unii Europejskiej.
Związek należy do Cosmetics Europe – europejskiej organizacji branżowej i Konfederacji Lewiatan – najbardziej wpływowej organizacji pracodawców w Polsce. Angażuje się też w działania budujące pozycję sektora za granicą – wspiera promocję eksportu polskich kosmetyków, buduje sieć partnerstw i wspólnie z partnerami znosi bariery w handlu międzynarodowym. Organizacja pełni również funkcję platformy wymiany doświadczeń – edukuje i szkoli firmy, podnosząc jakość całego sektora. Od 18 lat prowadzi też projekt społeczny Fundacja Piękniejsze Życie.
Związek skupia ponad 250 firm, w tym producentów i dystrybutorów kosmetyków, laboratoria, firmy doradcze i ośrodki dydaktyczne, a także ich partnerów okołobranżowych – dostawców opakowań i surowców. Zrzesza i działa na rzecz zarówno startupów, małych, rodzinnych przedsiębiorstw, jak i dużych, międzynarodowych korporacji i największych polskich firm kosmetycznych, które w atmosferze wzajemnego szacunku i zaufania działają razem skutecznie, zachowując przy tym wszelkie zasady konkurencji.
Zobacz profil PZPK w katalogu Beauty Guide – kliknij tutaj.
Komentarze
Przeczytaj także
Salony kosmetyczne, fryzjerskie, SPA, gabinety masażu czy barebershopy często korzystają z muzyki, aby zbudować odpowiedni klimat dla swoich klientów. Dobrze dobrana muzyka relaksuje, poprawia nastrój i wprowadza w atmosferę luksusu. Jednak czy muzyka w salonie może być odtwarzana legalnie i etycznie? To pytanie nurtuje wielu właścicieli salonów.
12 listopada 2024 r. odbyło się spotkanie Minister-Rzeczniczki MŚP, mec. Agnieszki Majewskiej z Fundacją Beauty Razem, prezesem Michałem Łenczyńskim.
Doszło do poważnej pomyłki w komunikacje Fundacji Obywatelskiego Rozwoju “deficyt (nie)odpowiedzialności” opiniującym projekt budżetu na 2025 rok. FOR podał kwotę nieuzyskanego VAT na usługi kosmetyczne w wysokości 7,2 miliarda złotych, podczas gdy faktyczna kwota wynosi średnio 220 milionów rocznie.
Wybierz swoją kartę członkowską, oszczędzaj i zarabiaj więcej. Mamy wszystko czego potrzebujesz w swoim biznesie beauty!