Sondaż Wyborczy Branży Beauty 2025 [Wyniki]

Data publikacji: 12.05.2025

Kto byłby prezydentem, gdyby głosowała tylko Branża Beauty? Powstał najbardziej zaskakujący sondaż wśród polskich kosmetologów, kosmetyczek, fryzjerek, stylistek paznokci i właścicieli salonów kosmetycznych. Kandydaci rywalizują o 300 tys. głosów tej grupy zawodowej.

[Informacji dla Mediów udziela Magdalena Zawadzka: beautyrazem.media@gmail.com; Wyrażamy zgodę na cytowanie sondażu, ponowną publikację treści, cytatów, wykresów i infografik]

Gdyby prezydenta wybierała tylko Branża Beauty,

Wyniki byłyby zaskakujące:

  • Rafał Trzaskowski uzyskuje w I turze 30,70% poparcie, a tuż za nim plasuje się Sławomir Mentzen z wynikiem 27,36% głosów
  • Starcie Rafał Trzaskowski – Sławomir Mentzen w II turze byłoby bliskie remisu, z delikatną przewagą Trzaskowskiego
  • Podium zamyka Grzegorz Braun z poparciem 9,71%, a Karol Nawrocki zajmuje czwarte miejsce z wynikiem 6,86%
  • Frekwencja wyniosłaby 98,49% według deklaracji respondentów
  • Salony beauty odwiedza 10 milionów wyborców miesięcznie

100-tysięczna organizacja branżowa, Fundacja Beauty Razem, opracowała sondaż wyborczy wśród swoich członków. W badaniu z dn. 9-10.05.2025 przeprowadzonym metodą CAWI na próbie 1194 respondentów wzięli udział specjaliści beauty wielu dziedzin i właściciele salonów fryzjersko-kosmetycznych i kosmetologicznych.

Tymczasem wśród kandydatów coraz częściej pojawiają się tematy wyborcze dotyczące branży:


Czytaj także:


Część 1 Sondażu: Wyniki sondażu wyborczego Branży Beauty

Badanie CAWI fundacji Beauty Razem z dn. 9-10.05.2025 na próbie 1194 respondentów, 100% właścicieli salonów urody i specjalistów beauty.

Pytanie 1 – Frekwencja: Czy pójdziesz na wybory 18 maja 2025?

  • Tak – 98,49%
  • Nie – 1,51%

Właściciele salonów i specjaliści są najbardziej zaangażowaną grupą społeczną, a salony beauty odwiedza 10 milionów wyborców miesięcznie.

Pytanie 2 – Gdyby I tura wyborów odbywała się dziś, na kogo oddasz swój głos?

Odpowiedzi, z uwzględnieniem niezdecydowanych respondentów:

Wykres może być publikowany w mediach i social media bez ograniczeń.
Prosimy o podlinkowanie źródła: www.beautyrazem.pl.

  • Rafał Trzaskowski – 30,70%
  • Sławomir Mentzen – 27,36%
  • Grzegorz Braun – 9,71%
  • Karol Nawrocki – 6,86%
  • Magdalena Biejat – 5,92%
  • Adrian Zandberg – 4,70%
  • Szymon Hołownia – 4,04%
  • Joanna Senyszyn – 1,14%
  • Krzysztof Stanowski – 1,14%
  • Artur Bartoszewicz – 0,85%
  • Marek Jakubiak – 0,75%
  • Marek Woch – 0,65%
  • Maciej Maciak – 0,09%
  • Nie wiem / Jeszcze nie zdecydowałam (-em) – 6,09%

Pytania 3-6 dotyczą II tury wyborów, w zaproponowanych konfiguracjach. Gdyby II tura wyborów odbywała się dziś, na kogo oddasz swój głos?

Pytanie 4 – Wariant Trzaskowski-Mentzen.

  • Rafał Trzaskowski – 46,60%
  • Sławomir Mentzen – 44,11%
  • Nie wiem/Nie pójdę – 9,30%

Z uwzględnieniem faktycznej demografii branży beauty (około 90% głosujących to kobiety), Trzaskowski wygrywa w II turze wynikiem 46,60%, a Sławomir Mentzen uzyskuje 44,11%. Gdyby głosowali tylko mężczyźni z branży Beauty, Mentzen wygrywa uzyskując 50,38 proc. przy 44,36 proc. Trzaskowskiego. Gdyby głosowały tylko kobiety z branży beauty, Trzaskowski wygrywa wynikiem 46,96 proc. do 43,83 proc. Mentzena.

Pytanie 3 – Wariant Trzaskowski-Nawrocki.

  • Rafał Trzaskowski – 47,84%
  • Karol Nawrocki – 32,11%
  • Nie wiem/Nie pójdę – 20,04%

W branży beauty, Rafał Trzaskowski zdecydowanie wygrywa z Karolem Nawrockim.

Pytanie 5 – Wariant Mentzen-Nawrocki.

  • Sławomir Mentzen – 41,88%
  • Karol Nawrocki – 16,34%
  • Nie wiem/Nie pójdę – 41,78%

W branży beauty, Sławomir Mentzen deklasuje Karola Nawrockiego.

Pytanie 6 – II tura Trzaskowski-Hołownia.

  • Rafał Trzaskowski – 40,51%
  • Szymon Hołownia – 18,73%
  • Nie wiem/Nie pójdę – 40,76%

W branży beauty, Rafał Trzaskowski deklasuje Szymona Hołownię.

Pytanie 7 – Na który komitet głosowałaś (-eś) w wyborach parlamentarnych w 2023 roku?

  • Koalicja Obywatelska PO .N IPL Zieloni – 41,04% (społeczeństwo: 30,70%)
  • Konfederacja Wolność i Niepodległość – 22,48% (społeczeństwo: 7,16%)
  • Trzecia Droga – PSL – 10,14% (społeczeństwo: 14,40%)
  • Prawo i Sprawiedliwość – 9,88% (społeczeństwo: 35,38%)
  • Nowa Lewica – 6,11% (społeczeństwo: 8,61%)
  • Inny komitet – 3,40%
  • Nie głosowałam (-em) – 6,94%

Komentarz: Skąd wysoki wynik Koalicji Obywatelskiej i Konfederacji?

  • KO wprowadziła do programu VAT 8% na usługi kosmetyczne, postulat przekazany przez fundację Beauty Razem, popierany przez 99% branży. Przełożyło się to na 41,04%, czyli ok. 123 tys. głosów branży beauty, o 1/3 wyższy wynik niż w społeczeństwie.
  • Konfederacja deklarowała wsparcie w obniżeniu podatków, dobrowolność ZUS dla przedsiębiorców, a na prośbę fundacji Beauty Razem jej liderzy zapewnili o braku monopolu lekarskiego w medycynie estetycznej. Te trzy postulaty fundacji Beauty Razem, popiera 99% jej członków. Przełożyło się to na 22,48%, czyli ok. 67,5 tys. głosów z branży beauty.
  • W okresie rządów Prawa i Sprawiedliwości, doszło do wprowadzenia podwyżki podatków (“Polskiego Ładu”), składki zdrowotnej, a także rozpoczęto pracę nad “Listą zabiegów zakazanych” (kosmetologom – przyp. red.), co skutkowało w branży 4-krotnie niższym poparciem, niż w społeczeństwie.  

Część 2 Sondażu: Jak program wpływa na głosy Branży Beauty?

Cała branża beauty, stanowi 300 tys. wyborców – to właściciele salonów wraz z pracownikami, których co miesiąc odwiedza 10 milionów wyborców.

Pytanie 8: Czy tematy branży beauty, wpływają na Twoją decyzję?

  • Tak – 49,37% (148 tys. głosów)
  • Nie – 50,63%

Pytanie 9: Czy utrzymanie VAT 8% na branżę beauty w kolejnych latach, wpływa na Twoją decyzję?

  • Tak – 54,11% (162 tys. głosów)
  • Nie – 45,89%

Pytanie 10: Czy ochrona praw kosmetologów w zabiegach estetycznych, wpływa na Twoją decyzję?

  • Tak – 52,95% (159 tys. głosów)
  • Nie – 47,05%

Pytanie 11: Czy obniżenie składek ZUS, wpływa na Twoją decyzję?

  • Tak – 79,54% (239 tys. głosów)
  • Nie – 20,46%

O ile wg wcześniejszych badań, 99 proc. branży beauty popiera każdy z trzech postulatów (ochrona praw kosmetologów, utrzymanie VAT 8% w dalszych latach, niższy lub dobrowolny ZUS), to jasna deklaracja wpływa na ok. połowę grupy wyborców.

Część 3 Sondażu: Ocena organizacji Branży Beauty

W sondażu, respondentów z branży beauty poproszono także o ocenę działalności trzech branżowych fundacji:

Pytanie 11: Jak oceniasz Fundację Beauty Razem?

  • Pozytywnie – 78,13%
  • Neutralnie – 15,60%
  • Negatywnie – 0,96%
  • Nie znam – 5,31%

Pytania 12-13: Jak oceniasz dwie inne organizacje?

  • Pozytywnie – 30,15-32,96%
  • Neutralnie – 31,42-36,14%
  • Negatywnie – 1,24-3,97%
  • Nie znam – 26,93-37,19%

Fundacja Beauty Razem pozostaje liderem zaufania i rozpoznawalności w branży beauty. Pracę fundacji ocenia pozytywnie ponad dwukrotnie więcej respondentów, niż innych organizacji, a odsetek osób niezadowolonych z jej działalności nie przekracza 1 procenta. Tylko 5 proc. respondentów z branży beauty nie zna fundacji, pozostałe organizacje są nieznane przez 27-37% branży beauty.

Część 4 Sondażu: Wolna wypowiedź

W sondażu udostępniliśmy także wolną wypowiedź, z zezwoleniem na publikację. Przytaczamy cytaty:

  • “Jestem ogromnie wdzięczna za obniżenie stawki podatku VAT do 8%”, “Trzeba uregulować zawód Kosmetologa, na wzór Aptek”, “Zamiast rozwoju zaczynam odczuwać podcinanie skrzydeł” – mówią wyborcy Rafała Trzaskowskiego (30,70% w branży beauty)
  • “Podatki i opłaty powoli zabijają nas od środka” – mówi wyborca Sławomira Mentzena (27,36% w branży beauty)
  • “Składki ZUS to kosmos. Wysokość zabija wiele przedsiębiorstw” – mówi wyborca Grzegorza Brauna (9,71% w branży beauty)
  • “Bardziej niż branża beauty, obchodzi mnie bezpieczeństwo mojej rodziny i mojego kraju i ogólny dobrobyt społeczeństwa” – mówi wyborca Karola Nawrockiego (6,86% w branży beauty)
  • “Jestem w stanie zagłosować wbrew swojemu światopoglądowi tylko, żeby wprowadzić ochronę kosmetologów i pozwalać im wykonywać zabiegi” – mówi wyborca Magdaleny Biejat (5,92% w branży beauty)
  • “Chciałabym przeczytać stanowisko każdego z kandydatów odnośnie realnych problemów branży beauty i realnych rozwiązań na te problemy” – mówi wyborca Adriana Zandberga (4,70% w branży beauty)
  • “Jeśli kandydat będzie pewny utrzymania 8% VAT to zagłosuje na niego nawet w przypadku kiedy wcześniej chciałam zagłosować na kogoś innego. To dla mnie wyjątkowo ważny temat!” – mówi wyborca Szymona Hołowni (4,70% w branży beauty)

Część 5 Sondażu: Demografia, Metodologia

Sondaż rozpoczął się 9 maja 2025 r. o 18:00 i został przeprowadzony przez fundację Beauty Razem metodą CAWI, z pełnym targetowaniem na branżę beauty, poprzez bazę adresową i branżowe social media fundacji. Po uzyskaniu próby statystycznej CAWI w ciągu 24 godzin (1256 respondentów), 10 maja 2025 r. o 18:00 sondaż tymczasowo zamknięto, a rekordy zostały utrwalone. Odrzucono wyniki osób przypadkowych, deklarujących że są klientami usług beauty i tak uzyskano czystą reprezentatywną próbę 1194 respondentów branżowych. Po godz. 18:00 umożliwiono dalsze głosowanie poza badaniem (ankieta trwa pod adresem: https://forms.gle/niQH9QFj9yFb9yFYA gdzie można podejrzeć aktualne wyniki). Ze względu na ujawnienie publiczne adresu, dalsze głosy nie są objęte badaniem. Ankieta jest anonimowa i w trakcie badania nie sugerowała wyniku – respondenci mogli zobaczyć wynik dopiero po zagłosowaniu.

Dodatkowo, udostępniamy dane demograficzne respondentów z branży beauty:

Pytanie 14: W jakiej formie pracujesz w branży beauty?

  • Samozatrudniony(jednoosobowa działalność), usługi beauty – 59,07%
  • Pracownik, usługi beauty – 8,95%
  • Pracodawca, usługi beauty – 28,60%
  • Inny, usługi dla branży beauty – 3,38%

Pytanie 15: Wiek

  • 18-25 lat – 5,92%
  • 26-35 lat – 44,12%
  • 36-45 lat – 32,99%
  • 45-60 lat – 15,93%
  • Powyżej 60 lat – 1,04%

Pytanie 16: Płeć

  • kobieta – 88,81%
  • mężczyzna – 11,19%

Pytanie 17: Województwo

  • Mazowieckie – 16,01%
  • Śląskie – 14,33%
  • Wielkopolskie – 10,76%
  • Dolnośląskie – 9,53%
  • Małopolskie – 8,76%
  • Kujawsko-pomorskie – 5,54%
  • Pomorskie – 5,25%
  • Zachodniopomorskie – 5,24%
  • Łódzkie – 4,80%
  • Lubelskie – 3,78%
  • Podkarpackie – 3,50%
  • Świętokrzyskie – 3,29%
  • Opolskie – 2,44%
  • Podlaskie – 2,26%
  • Warmińsko-mazurskie – 2,26%
  • Lubuskie – 1,69%
  • ZAGRANICA – 0,58%

Pytanie 18: Wielkość miasta

  • Wieś / teren wiejski – 7,82%
  • Miasto do 20 000 mieszkańców – 15,98%
  • Miasto 20–100 000 mieszkańców – 32,21%
  • Miasto 100–500 000 mieszkańców – 20,47%
  • Miasto powyżej 500 000 mieszkańców – 23,51%

Opublikuj sondaż na social media Twojego salonu!

W Grupie Beauty Razem pojawią się neutralne grafiki zachęcające Twoje Klientki do pójścia na wybory.
Prześlij także informacje mediom by pomóc nagłośnić branżowe tematy!

Informacji dla mediów udziela:

[Dział komunikacji Fundacji Beauty Razem, Magdalena Zawadzka: beautyrazem.media@gmail.com; Wyrażamy zgodę na cytowanie sondażu, ponowną publikację treści, cytatów, wykresów i infografik]

TAGI

Komentarze

Beauty Razem

Beauty Razem

Organizacja branżowa 100.000 ekspertów Beauty, kosmetyczek, kosmetologów, stylistek, wizażystek, fryzjerek i przedstawicieli kilkudziesięciu pokrewnych specjalności.

  • Symbol zastępczy

    Zabezpieczone: Dokumentacja ISO 9001:2015

    lub za 0 zł z Kartą członkowską

    Dowiedz się więcej
  • Albumy muzyczne bez opłat Beauty Razem

    Pakiet 15 albumów

    999,00  z VAT

    Wszystkie albumy w specjalnej cenie

    Dodaj do koszyka
    album-art
    Sorry, no results.
    Please try another keyword
  • Beauty Music - Disco Set Pakiet

    Disco Set

    249,00  z VAT

    Energiczne disco pełne życia

    Dodaj do koszyka
    album-art
    Sorry, no results.
    Please try another keyword
  • Beauty Music - Massage Set

    Massage Set

    249,00  z VAT

    Relaksacyjna muzyka do masażu

    Dodaj do koszyka
    album-art
    Sorry, no results.
    Please try another keyword

Przeczytaj także

Zapisz się, a nie przegapisz niczego ważnego. W naszym newsletterze znajdziesz informacje o najciekawszych dyskusjach, postach, produktach i nowościach, które ciągle pojawiają się w Grupie Beauty Razem!

Coś poszło nie tak. Spróbuj raz jeszcze.
Dziękujemy za zapis. Jesteśmy w kontakcie!
0
    0
    Twój koszyk
    Twój koszyk jest pusty