Wrzucasz ogłoszenie i zapominasz? To podstawowy błąd w grupie Praca w Branży Beauty Razem. Najlepsi pozyskali na etaty ponad 20 osób z samej Grupy. Gdy zapomnisz o ogłoszeniu, będziesz mieć równe zero zgłoszeń. Wykonaj więc 6 kroków skutecznej rekrutacji w Grupie Praca.
To jest Twój indywidualny schemat. Wykonaj te kroki i ciesz się 50-krotnie większym zasięgiem:
Krok 1: Zaproś znajomych z Branży do Grupy
Wtedy zobaczą Twoje ogłoszenie, a większość jest z innych miast i niektórzy chętnie Cię polecą.
- Kliknij na “Praca w Branży Beauty Razem”
- Wybierz niebieskie “Zaproś”
- Wybierz “Wspólne grupy” i zaznacz ptaszkiem każdą dla profesjonalistów branżowych
- Po kolei klikaj “Zaproś” przy każdej znajomej profesjonalistce
Krok 2: Udostępnij post z opublikowanym w „Pracy” ogłoszeniem
Dzięki temu zobaczą go Twoi znajomi, którzy też mają znajomych z branży
- Po prawej pod postem kliknij “Udostępnij”
- Kliknij “Udostępnij w grupie” i wybierz po kolei wszystkie, ale tylko branżowe, bez tych dla klientek. Powtórz ten krok, aż wrzucisz do wszystkich w których jesteś, część puści. To bardzo ważne, dotrzyj do grupy docelowej profesjonalistów.
- Kliknij “Udostępnij w swojej relacji”
- Kliknij “Udostępnij teraz” dodając do swojej osi czasu
Krok 3: Zadbaj o polecenia w Messengerze
Nic tak nie „sprzedaje” jak słowo „polecam”, a jako że mało kto widział Twoje ogłoszenie, nie poleci póki go nie poprosisz.
- Kliknij “Udostępnij”
- Kliknij “Wyślij w Messenger”
- Kliknij “Wpisz wiadomość”, możesz skorzystać z szablonu niżej. Ta wiadomość “doklei” się w privie do znajomego
- Kliknij “Wyślij” na wszystkich znajomych z Branży – wybieraj wyłącznie z Branży, ale także z różnych miast. Łatwiej będzie Ci uzyskać polecenie od osób które nie są Twoją konkurencją.
Możesz skorzystać z szablonu:
“Hej, szukam pracownika do salonu. Mam prośbę, otwórz proszę link i napisz komentarz z poleceniem, czy parę ciepłych słów. Bardzo mi pomożesz, dziękuję Ci bardzo!”
Krok 4: Błyskawicznie reaguj na komentarze
Tak działa algorytm Facebooka.
- Pod każdym komentarzem stawiaj natychmiast Lubię to
- Na każdy komentarz odpowiadaj komentarzem i dziękuj za polecenia
- Prosty test: zalajkuj i podziękuj moderatorce która wrzuciła Ci ten link
- Sama stwórz pod postem w podgrupie “Praca” dyskusję – czym więcej komentarzy i lajków do wszystkich komentarzy, tym większy Twój zasięg i dotarcie do kandydatów.
Uwaga: korzystaj wyłącznie z zakładki “Powiadomienia” na Facebooku i często je odświeżaj scrollując palcem w dół. Wyświetlą Ci się na niebiesko wszystkie nowe. Natychmiast na nie wchodź i reaguj.
Krok 3: Zadbaj o polecenia w Messengerze
Nic tak nie „sprzedaje” jak słowo „polecam”, a jako że mało kto widział Twoje ogłoszenie, nie poleci póki go nie poprosisz.
- Kliknij “Udostępnij”
- Kliknij “Wyślij w Messenger”
- Kliknij “Wpisz wiadomość”, możesz skorzystać z szablonu niżej. Ta wiadomość “doklei” się w privie do znajomego
- Kliknij “Wyślij” na wszystkich znajomych z Branży – wybieraj wyłącznie z Branży, ale także z różnych miast. Łatwiej będzie Ci uzyskać polecenie od osób które nie są Twoją konkurencją.
Możesz skorzystać z szablonu:
“Hej, szukam pracownika do salonu. Mam prośbę, otwórz proszę link i napisz komentarz z poleceniem, czy parę ciepłych słów. Bardzo mi pomożesz, dziękuję Ci bardzo!”
Krok 4: Błyskawicznie reaguj na komentarze
Tak działa algorytm Facebooka.
- Pod każdym komentarzem stawiaj natychmiast Lubię to
- Na każdy komentarz odpowiadaj komentarzem i dziękuj za polecenia
- Prosty test: zalajkuj i podziękuj moderatorce która wrzuciła Ci ten link
- Sama stwórz pod postem w podgrupie “Praca” dyskusję – czym więcej komentarzy i lajków do wszystkich komentarzy, tym większy Twój zasięg i dotarcie do kandydatów.
Uwaga: korzystaj wyłącznie z zakładki “Powiadomienia” na Facebooku i często je odświeżaj scrollując palcem w dół. Wyświetlą Ci się na niebiesko wszystkie nowe. Natychmiast na nie wchodź i reaguj.
Krok 5: Zaangażuj resztę pracowników
Przedstawcie się jako zgrany, zaangażowany zespół.
- Oznacz wszystkich pracowników w komentarzu. Przykład: “Zapraszamy z @Anna Kowalska, @Kasia Nowak do naszego zespołu.“
- Poproś prywatnie, by polecili salon choć krótkim komentarzem
- Możesz im wysłać link do tego artykułu, by zrobili to samo. Niech wykonają wszystkie kroki z tego posta, rozwój zespołu to także jedna z czynności służbowych
- Mogą opisać swoje pozytywne wrażenia z pracy w Twoim salonie
- Reagujcie szybko na wszystkie ogłoszenia
- Wzajemnie klikajcie Lubię to przy wszystkich komentarzach
- Wzajemnie odpowiadajcie na wszystkie komentarze
Krok 6: Podlajkuj i podkomentuj inne ogłoszenia w „Praca”
Dzięki temu znajomym Twoich znajomych z Branży się wyświetli także Twoje. Większość z nich jest z innych miast, ale mają znajomych z Twojego.
- Wejdź na główną stronę Grupy Praca
- Przescrolluj kilkanaście postów
- Lajkuj ogłoszenie z innych miast 😉 wiadomo dlaczego
- Podlajkuj wszystkie ich komentarze
- Inni, czytający ten tekst, zrobią to samo
Brawo. Przy odrobinie zaangażowania, zasięg Twojego ogłoszenia wzrósł 50-krotnie. Życzymy Ci kandydata marzeń i spełnienia planów rozwoju. Nigdy się nie poddawaj!
Jeśli te działania nie przyniosły efektów:
- Dodaj komentarz (nie post!) z ogłoszeniem w grupie głównej Beauty Razem, w Giełdzie Pracy, w sobotę o 8:00
- Dodaj komentarz jak wyżej, w podgrupie Praca, druga Giełda Pracy jest co sobotę ok. 8:02
- Dodaj za tydzień ponownie ogłoszenie jako post w podgrupie Praca
- Zmodyfikuj treść ogłoszenia tak, aby była ciekawsza. Testuj proste, krótkie formy (np. tekst na kolorowym tle, z miastem), zmniejsz liczbę tekstu na grafice (np. zastąp je zdjęciem salonu, albo jakąś pracą), zwiększ liczbę znajomych których poprosiłaś o polecenie, spytaj znajomych o opinię, co zmienić w ogłoszeniu
Pamiętaj, że cykl rekrutacji jest podobny do cyklu obsługi Klientki w salonie. Zaczynasz od emisji reklamy (ogłoszenia), pozyskujesz dane (potencjalnych pracowników), ale na końcu musisz rzetelnie ich obsłużyć (porozmawiać, przeanalizować czy spełnia wymogi, umówić się, spotkać, nawiązać relację, zweryfikować wymogi, ustalić warunki, podpisać umowę).
Dopiero po przejściu przez te kroki, przystępujesz do naturalnego cyklu zatrudnienia, czyli pracy, rozwoju, zakończenia współpracy, bo rzadko praca jest na całe życie.
Działaj do skutku i bądź aktywna. W Social Media, tylko angażując innych, masz bardzo dużą szansę szybko i tanio pozyskać kandydatów. Powodzenia!