Informacje w mediach o nawet 2-milionowej karze za reklamę wyrobów medycznych wywołała w Branży Beauty serię spekulacji.
Przeczytaj opinię ekspertki prawa Beauty Razem, adwokat Hoa Dessoulavy-Śliwińskiej, znanej specjalistki medycyny estetycznej prowadzącej renomowaną Warsaw Aesthetic Academy.
Tylko 1 na 300 korzystających wspiera Beauty Razem finansowo.
Wesprzyj nas cegiełką:
i odebrać materiał w podziękowaniu.
🧐 Zakaz reklamy wyrobów medycznych od 1/2023 r.
Znowelizowana ustawa o wyrobach medycznych restrykcyjnie ogranicza możliwości reklamowe, a wszystko w imię ochrony praw konsumenta.
Np. Aktor przebrany za lekarza, który zachwala skuteczność leku, dziecko, które ciągnie mamę do apteki po witaminowe żelki.
Lub
Reklama preparatu, którego składnikiem jest kwas hialuronowy, jako “stymulator tkankowy/kolagenowy” 😆
Bądź
Deklaracja marketingowa dot. produktu, którego główne składniki to kwas hialuronowy, sół kuchenna, karboksymetyloceluloza (CMC) i jakieś peptydy, jako stymulator tkankowy “z kolagenu” 😆
Innymi słowy…
ZAKAZANE JEST WPROWADZAĆ W BŁĄD ⛔️
Modyfikacja regulacji dotyczących reklamy wyrobów medycznych (art. 54-61 Ustawy o wyrobach medycznych) należy ocenić pozytywnie 🥰🤗
Zapisano w nim, że na etykietach, instrukcjach używania, przy udostępnianiu, wprowadzaniu do używania i w reklamie wyrobów zakazane jest używanie tekstów, nazw, znaków towarowych, obrazów i symboli lub innych znaków, które mogą wprowadzić w błąd użytkownika lub pacjenta co do przewidzianego zastosowania, bezpieczeństwa i działania wyrobu poprzez:
Od nowego roku (2023 – przyp. red), jeśli reklama naszych usług będzie skierowana do publicznej wiadomości należy jedynie pominąć nazwę samego wyrobu/preparatu.
Np. hasło: “Promocja na zabiegi z użyciem kwasu hialuronowego” będzie ok, ponieważ kwas hialuronowy jest składnikiem chemicznym, a nie nazwa handlowa danego preparatu.
Ale zdanie: “Promocja na zabiegi z użyciem preparatu X” będzie już naruszeniem, ponieważ używamy tu nazwę handlową produktu.
Ograniczenia reklamy stosuje się jedynie w zakresie reklamy skierowanej do publicznej wiadomości.
Zatem dopuszczalna będzie prezentacja wyrobów na konferencjach bądź kongresach. Art. 58 mówi o stosowaniu przepisów również do konferencji i świadczenia usług. Stosowane są jednak wszystkie przepisy. W zakresie reklamy pozostaje więc w mocy ograniczenie reklamy tylko w zakresie reklamy skierowanej do PUBLICZNEJ WIADOMOŚCI.
Tylko 1 na 300 korzystających wspiera Beauty Razem finansowo.
Wesprzyj nas cegiełką:
i odebrać materiał w podziękowaniu.
Za reklamę wyrobu NIE uważa się:
Jeśli reklamujemy zabiegi z użyciem preparatów niestanowiących wyrobów medycznych (np. kwasy owocowe, maski algowe/kolagenowe, ampułki do nawilżenia skóry itp.), możecie napisać nazwy produktów, ponieważ są to kosmetyki.
Zatem…
Proszę spokojnie pracować i reklamować swoje usługi 🌺🌞
A od nowego roku (2023 – przyp. red)…
Proszę nadal reklamować swoje usługi tylko BEZ nazw wyrobów medycznych.
Życzę Wam dużo radości i zadowolonych klientów 🥰🌹
Komentarze
Przeczytaj także
Salony kosmetyczne, fryzjerskie, SPA, gabinety masażu czy barebershopy często korzystają z muzyki, aby zbudować odpowiedni klimat dla swoich klientów. Dobrze dobrana muzyka relaksuje, poprawia nastrój i wprowadza w atmosferę luksusu. Jednak czy muzyka w salonie może być odtwarzana legalnie i etycznie? To pytanie nurtuje wielu właścicieli salonów.
Dnia 22.07.2022 wspólnie branża medyczna i beauty zdefiniowały medycynę estetyczną-naprawczą. Pod definicją podpisało się w 12 godzin ponad 1000 osób ponad 30 zawodów, medycznych i niemedycznych. Łączne doświadczenie specjalistów przekracza 10.000 lat.
Informacje w mediach o nawet 2-milionowej karze za reklamę wyrobów medycznych wywołała w Branży Beauty serię spekulacji. Przeczytaj opinię ekspertki prawa Beauty Razem, adwokat Hoa Dessoulavy-Śliwińskiej, znanej specjalistki medycyny estetycznej prowadzącej Warsaw Aesthetic School.
Wybierz swoją kartę członkowską, oszczędzaj i zarabiaj więcej. Mamy wszystko czego potrzebujesz w swoim biznesie beauty!