Karta Członkowska
Beauty Razem
to branżowy "Netflix" z ebookami, VOD, dokumentacją i stałym dostępem do grup FB.
Anna Kowalska
Data publikacji: 09.10.2025
Wrzesień okazał się być biznesowo dobrym miesiącem dla 44 proc. właścicieli salonów beauty, ale aż 18 proc. uważa, że był naprawdę słaby – wynika z badania Fundacji Beauty Razem. Dla porównania, w sierpniu br., tylko 2 proc. respondentów nie było zadowolonych z tego, jak prosperują ich firmy. Te trendy nie są jednak dla branży zaskoczeniem.
Najnowsze dane zebrane przez Fundację Beauty Razem wskazują, że wrzesień był zdecydowanie gorszy niż sierpień pod względem liczby klientów i przychodów przedsiębiorców działających w usługach beauty.
44 proc. respondentów uważa, że kondycja ich biznesów była dobra. W sierpniu br. było to aż 66 proc.
Według 38 proc. biorących udział w głosowaniu sytuacja była przeciętna. W sierpniu odpowiedziało tak 32 proc. respondentów.
Najbardziej zmiana jest widoczna we wskaźniku najgorszych nastrojów. Aż 18 proc. respondentów twierdzi, że we wrześniu biznes szedł źle. W sierpniu było to tylko 2 proc.

Koniunktura w salonach kosmetycznych, wrzesień 2025, badanie Fundacji Beauty Razem
W ankiecie głosowali przedsiębiorcy, właściciele salonów kosmetycznych, fryzjerskich i innych z obszaru usług beauty skupieni wokół Fundacji Beauty Razem. Publikowane dane są aktualne na dzień 09.10.2025 r. Głosy oddało 546 respondentów.
Karta Członkowska
Beauty Razem
to branżowy "Netflix" z ebookami, VOD, dokumentacją i stałym dostępem do grup FB.
Anna Kowalska
Wrzesień okazał się być także biznesowo słabszym miesiącem w porównania do lipca br.
Zobacz wyniki rankingu za sierpień 2025
Zobacz wyniki rankingu za lipiec 2025
Patrząc na dane z ostatnich miesięcy, najlepszym dotychczas miesiącem dla przedsiębiorców pracujących w usługach beauty był czerwiec br. Aż 70 proc. respondentów wskazało wówczas, że to był dobry dla nich biznesowo miesiąc, a 4 proc., stwierdziło, że był zły.
Zobacz wyniki rankingu za czerwiec 2025

Opinie przedsiębiorców związane są z ich indywidualnymi doświadczeniami wynikającymi z rodzaju i rozpiętości oferowanych usług, profilu klientów, konkurencji na lokalnym rynku, cen – jest bardzo wiele czynników, które wpływają na to, czy działalność jest rentowna czy nie.
Nie narzekam… mam sporo pracy, klient za klientem, po 10 godzin od poniedziałku do piątku. Otwieram drugi gabinet, aby się odciążyć, ale pracowników brak. Mam grafik zapełniony do połowy listopada – panie zapisują się już na grudzień i styczeń aby mieć pewność, że dostaną termin
– pisze właścicielka gabinetu beauty na forum dyskusyjnym Beauty Razem.
Niestety, ale mam słaby wrzesień i październik. W tamtym roku miałam od groma pracy, teraz już mi ręce opadają. A jeszcze klientki, które się umawiają i nie przychodzą
– pisze dla odmiany inna osoba.
Na ogólne tendencje duży ma wpływ także sezonowość – przeznaczanie przez klientki pieniędzy na inne cele (np. związane z powrotem dzieci do szkoły), ale także okres przeziębień (odwoływane wizyty), czy po prostu czas na jedne zabiegi (np. usuwanie przebarwień, zamykanie naczynek i usuwanie blizn), a na inne nie (mniejsze zainteresowanie usługami fryzjerskimi – przekładanie wizyt bliżej Bożego Narodzenia i Sylwestra).
W przypadku niektórych rodzajów działalności – jak podkreślają przedsiębiorcy skupieni wokół Beauty Razem – wrzesień i październik zawsze są słabszymi miesiącami i nie jest to dla nich zaskoczeniem. Wliczają to w swój biznes i przeznaczają ten czas np. na szkolenia, analizy marketingowe, na obrabianie wcześniej wykonanych zdjęć i filmów, czyli na działania firmowe, na które nie ma czasu, gdy kalendarz jest w pełni obłożony, ale także na urlopy (wyjazdy w ciepłe miejsca), regenerację i odpoczynek.

TAGI
Przeczytaj także